وبلاگ

تیر ۲۶, ۱۴۰۰

پانزدهمین دوره مسابقه فیزیکدانان جوان ایران

پانزدهمین دورهIRAN IYPT/ PYPT بصورت آنلاین/ فیزیکی با همکاری مشترک موسسات اندیشه های خلاق جوان آریایی ،علم و فن ادیب با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد در سال 1400 و نمایندگی های موسسه برگزار می شود.

هر تیم در مسابقه کلیه نقش های OPP، Rep و Rev را می پذیرد. طبق قوانین مسابقه در طول هر مرحله هر یک از اعضای تیم نمی تواند بیش از دوبار نقش بپذیرد و هر نقشی را در کل مسابقه فقط یک بار می پذیرد. اگر تیم ها خودشان این نکات را توجه نکنند در هنگام محاسبه امتیازات برای آن ها پنالتی در نظر گرفته می شود. طبق قوانین بین المللی هر تیم با یک سرپرست که الزاما باید نقش داوری را هم بپذیرد شرکت می کند . این سرپرست داور ها تیم خود را داوری نمی کنند. در هر اتاق حداقل یک داور مستقل نیز حضور دارد.

شرایط ثبت نام : تکمیل و ارسال فرم ثبت نام توسط تیم شرکت کننده  (در فرم اعضای تیم با ذکر شماره شناسنامه و شماره تماس و ایمیل در بخش توضیحات اضافی وارد شود). جهت شرکت در مسابقه تشکیل تیم 4 تا 6 نفره رده سنی 15-19 سال و یا بصورت انفرادی.

توجه: نمایندگی های موسسه مجاز به برگزاری مسابقه PYPT 2022 در حوزه فعالیتشان می باشند و در نهایت تیم های خود را به مسابقه کشوری که توسط موسسه برگزار می شود ، معرفی می کنند. مسابقه باید تا قبل از مهلت ثبت نام کشوری باشد.

مهلت ثبت نام کشوری و ارسال چکیده : پایان آبان 1400

هزینه ثبت نام : از طریق ایمیل به ثبت نام شدگان اعلام می شود.

تیم های مناطق محروم به صورت رایگان ثبت نام می شوند. در صورت معرفی و کمک به شرکت یک تیم از مناطق محروم ، تیم معرف مشمول تخفیف در ثبت نام می شود.

تاریخ مسابقه: 28و 29 بهمن 1400

*** مسائل انتخابی این دوره مسابقه PYPT: مسائل 1- 3 – 4- 6-7-9-10-11- 12-13-14-15-16***

لطفا قبل از ثبت نام قوانین مسابقه را بدقت مطالعه فرمایید و با آگاهی کامل از روش اجرا و انتخاب تیم ها در مسابقه شرکت کنید. جهت ثبت نام هر تیم از طریق فرم ثبت نام ثبت نام را انجام می دهد . ارسال تصویر شناسنامه از طریق ایمیل الزامیست. کلیه فیلدهای فرم ثبت نام باید تکمیل گردد در غیر این صورت فاقد اعتبار است. در بخش توضیحات می توانید نام تیم و گروه خود را نیز معین کنید. توجه داشته باشید که در صورت انصراف پس از ثبت نام هیچگونه هزینه ای مسترد نمی گردد.

کارگاه های مقدماتی مسابقه:

  • شرکت در کارگاه های مقدماتی و اختصاصی آنلاین ( این دوره ها اختیاریست)
  • مسائل PYPT 2022

جوایز IRAN IYPT/ PYPT 2022

اهدای مدال و گواهینامه بین المللی

  • مدال طلا ، نقره  و برنز
  • اهدای گواهینامه بین المللی به کلیه شرکت کنندگان
  • چاپ مقالات برگزیده در ژورنال های بین المللی
  • اهدای جایزه به بهترین و خلاق ترین حل مساله

کارگاه های نهایی IYPT/AYPT 2022

کارگاه های نهایی در دو مرحله برگزار می گردد مرحله اول از تاریخ 6 اسفند تاپایان اردیبهشت 1401 ( در این مرحله اعضای تیم انتخابی AYPT هم شرکت می کنند) و مرحله دوم پس از پایان امتحانات خرداد تا قبل از اعزام تیم منتخب

*** 35 امین دوره مسابقه IYPT  در تیر ماه درTimișoara University رومانی (  July15 -July25,2022 ) و 24 امین دوره AYPT در دانشگاه لئوبن اتریش April 7 to April 9, 2022  برگزار می شود

فیزیکدانان جوان IYPT/PYPT