در باره مسابقه شیمی IChTo

در نخستین دوره یک تیم از ایران به این مسابقه اعزام شد و فربد حسن زاده از مشهد موفق به دریافت تقدیر نامه در اجرای یکی از مسائل این دوره گردید.

مسابقه بین المللی شیمیدانان جوان IChTo به مدت چند سال در دانشکده شیمی دانشگاه مسکو برگزار شده است . در سال 2017 این مسابقه بین المللی گردید. این مسابقه بین المللی یک مسابقه تئوری و عملی در شیمی است که دانش آموزان مقطع دبیرستان در قالب تیم های 4-6 نفره از کشورهای گوناگون به زبان انگلیسی به رقابت می پردازند. قوانین این مسابقه مشابه قوانین IYPT می باشد. تیم هر کشور توسط مسابقات داخلی و قوانین داخلی که برگرفته از قوانین بین المللی است و با توجه به تعداد تیم های شرکت کننده قابل تغییر است، انتخاب می گردد. قوانین داخلی توسط نماینده این مسابقات در هر کشور و کمیته انتخابی از طرف ایشان قابل تغییر است.

مؤسسه اندیشه های خلاق جوان آریایی از سال 2018 جهت اعزام  تیم منتخب از ایران  به این تورنمنت بین المللی اقدام به برگزاری مسابقه داخلی با نام IRChTo نموده است.  در هر دوره علاقه مندان می توانند در مسابقات داخلی این موسسه شرکت کنند و در صورت واجد شرایط بودن به مسابقه بین المللی IChTo که هر سال در یک کشور داوطلب میزبانی برگزار می گردد ، اعزام شوند.